Thursday, April 24, 2008

MuQoDDiMaH

dEnGaN NaMa ALLAH yG mAHa PemURaH Lg MaHa pENyaYaNg.SeGaLa pUJi HanYa bGNYA, tUhAN SeKaLiaN aLaM. SeLaWaT DaN SaLaM kE aTaS RasUliLLaH dAn Ke aTaS AhLi KeLuaRGa BaGinDa dAn PaRA SahABaT bAgInDa sELuRuHnYa.

Amma ba'du,

hanyasanya bermula setiap amal itu dgn NIAT. dan hanyasanya bg tiap2 seorang itu apa yg ia niatkan.

AhLaN wASahLaN Wa MaRhaBaN BikUm.

seawalnya aku bersaksi bahawa TIADA TUHAN YG BERHAK DISEMBAH MELAINKAN ALLAH dan BAHAWASANYA NABI MUHAMMAD S.A.W. ITU RASULULLAH.

seterusnya ku harap AMAL(pekerjaan) ini bisa mendatangkan MANFAAT buat diri dan saudara saudari sekalian sama ada MANFAAT itu utk DUNIANYA bahkan AKHIRATNYA. Amien.

selanjutnya ku harap saudara saudari sudi membantu diriku dgn MEMBETULKAN apa jua SALAH SILAP yg ada dlm projekku ini.

kerjasama kalian smuga diganjari ILAHI dgn SYURGANYA. Amien.

YG BENAR ITU BENAR! YG SALAH ITU SALAH!
NASIHATKAN DAKU.

Firman ALLAH (bermaksud):

Dan segeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu, dan (mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa <> Iaitu orang-orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah, dan orang-orang yang menahan kemarahannya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang. Dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik <> Dan juga orang-orang yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka - dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah -, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya) <> Orang-orang yang demikian sifatnya, balasannya ialah keampunan dari Tuhan mereka, dan Syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang-orang yang beramal <> (QS Aali-'Imran, 3: 133 - 136)

Taqabbalallhu minni wa minkum.Wallahua'lam.

No comments: